mycket att berätta

Den här veckan blev inte som planerat... i måndags fick jag feber och va tvugen att åka in till barnakuten, då dom inte hade plats för mig på avdelningen. Väl där undersöks jag och får ta lite blodprover. Bara en stund senare kommer provsvaren som inte är speciellt bra, så jag skickas vidare till Q80, infektionsavdelningen.

På Q80 börjar jag med att få blodplättar och blod. Sen kunde jag även börja få antibiotika. Febern stiger fortfarande på tisdagen och jag mår skit och orkar inte med livet ungefär. Dom trycker i mig 6 påsar blod, vilket ungefär är 2 liter, två påsar blodplättar och antibiotika 5 gånger om dagen.

Plusset på det den dagen var att jag behövde göra lungröntgen igen, vilket är en enorm ansträngningen om man knappt kan gå på toa, men det gick bra.

Senare på tisdagsnatten när sköterskorna tog tempen stod den på 38 grader, vilken lättnad. Från att ha stigande temperatur över 40 till det. YES!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara info

Mejladress:

Hemsideadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0