Knivsta

Nu sitter jag i transporten och hästen är ute i en hage efter att ha tävlat lite. Och inte så förvånande gick det skit! Och det blir liksom droppen på allt. Jag börjar tänka om inte.. Om jag inte hade amputerats så hade jag kunnat köra bättre. Om jag inte hade amputerats hade jag kunnat klara av allt som en vanlig 17åring. Men nu kan jag inte det.
Är inte bara nervös inför skolstarten, jag är rädd.. Tänk om jag kommer sitta där i tre år utan vänner, med dåliga betyg för att jag inte orkar sitta upp en hel dag. Hur fan kommer idrotten gå? Just nu vill jag bara gräva ner mig helt ensam i en grop och ligga kvar där några hundra år :(

Kommentarer
Postat av: matilda

Känner igen mig där..
Men du, det finns dåliga dagar. Men efter regn kommer solsken. Visst?
Att vara ledsen är okej, det är bra att släppa ut ilska och frustration.

1000 gånger frågar man sig själv varför just man själv blev drabbad. Och visst, det känns förgävligt. JAg kan inte säga att jag vet hur du känner men jag kan gissa på att vi har haft ungefär lika dana tankar.
Tror du på ödet?
På något sätt tror jag att allt som hänt har en mening. Oavsett om det som hänt har varit bra eller dåligt, så har det alltid en mening.
Om det känns förjävligt nu, igår eller om ett halvår som kommer det ändå finns en lösning på allt som varit och kommer bli, något kommer alltid leda till något bra.

.. Lite rörigt, tehe.. Men hoppas du fattar vart jag vill komma! ^^

Svar: Det känns som om man går och samlar på sig småsaker och tillslut tar det stopp och då kan ett litet nyp eller vad som helst få det och brista.. Läste ditt inlägg och det va som skrivet från mina tankar! Bara den ständiga smärtan kan få en att bryta ihop för ingenting. Men det finns nåt i det du säger! :)
Hillevi

2012-08-17 @ 22:42:03
URL: http://skogsrusset.blogg.se
Postat av: Mamma

Du är bäst på det du gör utifrån dina förutsättningar. Du är en underbar tjej och låt folk veta det. <3

Svar: :) <3
Hillevi

2012-08-17 @ 23:19:13
Postat av: Åsa Mattsson

Alla känner vi tvivel i livet, oavsett vi har ett eller två ben. Du har visat en stark sida och med din kämparanda kommer du att klara det du vill!!

Svar: :)
Hillevi

2012-08-18 @ 21:16:11
Postat av: Helena

hej där
Alla har vi våra tvivel och rädslor för olika saker. Du skall bara veta att du är inte ensam. även om vi har olika saker vi är rädda och frustrerade över.
Du grejar både skola kompisar och hästen. jag lovar!!! Lita på dig själv.
Vi tror på dig . //H

2012-08-19 @ 16:15:02

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara info

Mejladress:

Hemsideadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0