Rullstolsteknink

I torsdags på rehab fick jag först träffa sjukgymnasten och kolla vad jagbehöver träna på. Efter det träffa jag en instruktör, å fick jag träna armcykling, sen va det ett jympapass och efter det hade jag rullstolsteknik. Rullstolstekniken va nog det roligaste. Där fick jag lära mig hur man åker rakt fram korrekt, åka över flera trösklar i fart, backa - vilket var väldigt svårt att göra rakt och sen på slutet när man va trött åka upp för en backe så fort jag kunde på så få nya armtag som möjligt - sjukt jobbigt! XD

Kommentarer
Postat av: Moster Anette

Hej det låter ju bra att lära sig olika tekniker för att ta sig fram med rullstolen lättare :0) du får säkert en massa bra tips som du kommer ha nytta av. Troligen bäst att få från de som själva sitter i stol?? Men sjukgymnaster kan ju ge en bra tekniker så du inte belastar fel och får ont i muskler och leder längre fram. Ha det gott. Jo, har du funderat på hur du gör med skolan? Några nya idéer?? Kämpa på finaste Hillevi. Kram Moster/gudmor Anette

2012-01-17 @ 00:38:28

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara info

Mejladress:

Hemsideadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0