Beskedet om sarkom

Den 10 maj kom beskedet, jag har sarkom. Sarkom är en ovanlig cancersort och är ganska farlig. Inte för att nån annan är ofarlig! Det tog nästan en timme efter att både mamma och pappa hade berättat det för mig innan jag verkligen fattade det. Jag och pappa var på väg hem till honom när tårarna började komma, så jag bad om att få åka direkt till stallet istället. När jag kom till stallet gick jag raka vägen till Candy och där brast det. Det är då jag verkligen älskar att jag har min kära häst. Jag stod bara stod där och höll om henne och lät floderna rinna.

Efter att jag hade gråtit ut det mesta åkte jag hem och bara låg och tänkte, hela hjärnan bara snurrade runt av alla tankar. Vilken tur jag har att jag har min älskade kompisar, min ena kompis ringde och bara pratade med mig. Jag va tvungen att bita mig i läppen för att inte gråta, men efter en timmes samtal känndes det riktigt bra :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vill bara säga dig en sak. Du är stark. Ge aldrig upp! <3

2012-04-19 @ 19:30:54
URL: http://gudinge.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara info

Mejladress:

Hemsideadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0