Svaren från frågestunden

Det blev inte så många som frågade, men här är svaren ;)
Isabelle Broberg:
Hur många unika har du per dag?
Ungefär 60-70, men om jag publicerar det på Facebook är det minst det dubbla..

Kan det finnas cancer kvar i benet? Vad händer om det är det?
Ja, det kan finnas tumörceller kvar. Om det är det blir det åtminstone cellgifter och kanske strålning, mer vet jag inte.
Kan jag få rida Candy någon dag?
Självklart kan du få det :)

kram<3

Sandra
Hej! Undrar hur du kan vara så positiv till allt, vad det verkar som genom din blogg? Hur har detta påverkat dig?
Oj, jag har väl insett att det inte blir bättre av att vara negativ. Det här har ju både påverkat mig och mina nära och kära. Mitt liv är långt ifrån en vanlig 17årings liv. Jag har blivit enormt beroende av mina föräldrar, typ som ett litet barn och det är inte så kul.

Tycker du verkar sjukt stark, vet inte om jag hade orkat med att veta att jag skulle leva utan ett ben, hur har det påverkat din självkänsla och självförtroende?
Men om du också hade cancer i ett ben, skulle du acceptera det lättare än va man tror. I princip har jag ju ingen tumör längre och det känns så underbart. Det har nog påverkat min självkänsla en del. Det första jag sa till min mamma på uppvaket var: nu vill ingen va kompis med mig. Men har insett att jag har världens bästa kompisar.

Hur har detta påverkat din mamma och pappa? Är dom sjukskrivna och är du det, eller hur gör du med skolan framöver?
Klart har det påverkat mina föräldrar. Dom känner sig nog lite hjälplösa ibland. Båda jobbar, men har ett jobb där det kan arbeta hemifrån en del. Sen har jag fått hjälp från andra i familjen, så att de kan jobba. Jag själv är sjukskriven framöver, tills vi vet när jag är frisk.

Håller du humöret uppe och har accepterat läget eller har du en slags fasad uppe på bloggen?
Kan nog inte säga fasad, men den positiva sidan av mig. Jag har nog svårt att vara ledsen och deppad inför dom som inte står närmast mig. Så det har blivit att jag har skrivit på bloggen när jag mår bra eller känner mig glad över nåt. Samtidigt känns det svårt att berätta hur det känns att vara cancersjuk, det vet man bara om man upplever det( får jag en känsla av iaf).

Du verkar inte alls påverkad av det här och ta det som vad som helst, det är därför jag tycker du verkar ha en slags fasad?
Jo, jag är nog mer påverkad av det än va jag berättar här, men det är samtidigt inte så mycket jag och min familj kan göra än att hålla humöret uppe.

Alltså..Du är så grym, beundrar dig verkligen, så sjukt starkt av dig även om du inte har nåt val. Men det är hemskt att nån ska få uppleva nåt sånt!!! Kram<33

Sandra
Hej! jag undrar om du går i skolan och så?
För tillfället är jag sjukskriven från skolan. Jag får bestämma mer hur jag gör när jag vet hur mina kommande behandlingar blir.

När ni/du upptäckte tumören var det "i början" eller hade den redan funnits där ett tag. För jag har hört någonstans att ju tidigare man upptäcker..desto bättre!
Om det va i början vet jag faktiskt inte. Men jag upptäckte det nån gång i januari ( stickningar och domningar i benet) men reagerade inte förens i april och i maj fick jag diagnosen. Så jag måste haft det i fyra månader iaf.

Jag hopppas du krya på dej. Du är så enormt stark. Följer din blogg dagligen

Kommentarer
Postat av: Isabelle Broberg

Omfg!!!! :O Jag har typ 30 :P

2011-11-14 @ 00:08:00
URL: http://isabellebroberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara info

Mejladress:

Hemsideadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0