Candy

Måste väl berätta lite om min Candy nu :)

Darkhorse Shara Candy är ett kaspiskt sto född 2001. 118 cm i mkh och tävlar med mig i körning. Vi har flera vinster och placeringar i LA precision.
Då jag amputerade mitt vänsterben i höstas pga cancer, satsar vi nu på handikappsklasserna! Hon har varit en superhäst som har ställt upp för mig. Tur att den kaspiska hästen är lättlärd, eftersom hon har tvingats lära sig nya saker, då jag sitter i rullstol för det mesta ;) Perfekt med en häst som man når att borsta och spänna för vagnen från rullstol, men som inte är lika "bufflig" som ofta små ponnysar brukar vara.
www.kaspiskhast.se

Kommentarer
Postat av: Maria Lindström

Jag läste på ponnysanning.se om den Kaspiska hästen, klickade vidare, lämnade datorn och läste sedan om det. Och då klickade jag på din blogg. När jag skriver detta så har jag en klump i både hals och mage för att jag tänker på dig och på min mamma. -07 fick hon diagnosen lymfoncancer och jag var för liten för att förstå men sedan efter, när hon berättade hur farligt nära det var att hon dog så har jag alltid känt ett samband med cancer sjuka. Jag vill, med hela mitt hjärta, önska dig lycka till på din väg. Jag "mötte" dig (eller din blogg) nyss men det känns som om jag har läst den sedan ditt första inlägg. Jag blir rörd när jag läser andras bloggar om cancer för att jag oroar mig för dem, och för att jag får tillbaka minnen av den tiden mamma låg för strålbehandling. Tack för att du delar dina erfarenheter med andra cancersjuka, det är inte lika enkelt att ha det som att tänka sig in i det men jag kan föreställa mig LITE hur det har varit. Många kvällar satt jag med mamma. Därför kan jag inte hejda tårarna när folk skämtar om cancer för att jag tänker på mina kära som dött i cancer. Min hund, mormors 3 systrar men samtidigt hedrar jag dem som klarat sig - pappas kusin och min mamma. Alla dessa stod mig nära och ja.

Förlåt mig för att jag är så känslosam. Trots att du säkert upplever det som att jag är helgalen och ljuger ihop en historia för att du ska ge mig uppmärksamhet så är det inte så. Du är stark, och jag vet:

Det är svårt. ♥



Maria Lindström, 13 år.

2012-04-13 @ 21:44:21
URL: http://mariialindstrom.blogg.se/
Postat av: frida

Du är så stark ! Blev glad av att klicka in mig på din blogg, riktigt glad ! Det är såna som du som får jorden att snurra : ) Kram på dig !

2012-04-14 @ 16:11:06
URL: http://dorfen.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara info

Mejladress:

Hemsideadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0