Helt sjukt!!

Visste ni att jag åker för ungefär 17 000 kronor i månaden bara fram och tillbaka till basketträningarna :O 
 
Jag ju färdtjänsttaxi och obegränsat med resor, så för mig gör det inget.. Men det är vad alla betalar via skatten, skulle jag istället ta min bil skulle det ungefär gå på 1800 kronor i månaden.  
 
Om systemet skulle vara lite mer genomtänkt, så skulle samhället tjäna på att jag fick bidrag till soppa för att komma till skola och träningar, eftersom jag inte kan ta mig med de vanliga kommunala färdmedlen..
 
vad tycker ni? :)

Kommentarer
Postat av: isola

Förlåt om du tycker denna frågan är dum.. men är lite nyfiken.. det står att du har cancer och har ett ben? Hänger det ihop med varranda eller är det två skilda orsaker? Du kanske har haft en frågestund i bloggen någon gång som du svarat just på detta? isåfall kan du länka den till mig?:) MEGA KRAMAR!

Svar: Inga frågor är dumma! ;)Jag är amputerad pga cancer. Jag har haft några frågestunder, men kommer inte ihåg när.. Kommer du på något så är det bara att fråga :)
Hillevi

2013-03-19 @ 15:37:25
URL: http://isolation.blo.gg
Postat av: Petter

Klart du har ett behov att få stöd och just nu arbetar du inte men självklart kan du inte få fri tillgång till soppa eller fria resor hela livet.

Förstår hur du tänker här och om du istället fick bensinpengar skulle staten spara pengar. Om man som du har möjligheten att själv ta sig fram men inte har en inkomst köper jag ditt resonemang rakt av.

Du har stora möjligheter att i framtiden jobba och tjäna pengar och då ska du klara dig själv. Bidrag till bostad- och bilanpassning finns och sedan klarar du dig säkert ganska bra på egen hand.

Ibland är det vansinnigt hur vi missköter landets ekonomi och ingen motsäger att det ska finnas hjälp men hur långt ska den sträcka sig och till vilken kostnad?

Kört hårt och lev livet. man vet aldrig vad som händer imorgon. :D

2013-03-20 @ 10:19:01
URL: http://www.elmis.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara info

Mejladress:

Hemsideadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0