Filmtips

Kan verka som en ganska tråkig film, tyckte jag också när jag såg den första gågen för många år sedan..

Men nu så ser jag lite annorlunda på filmen och handlingen; 
Tobias är en ung präst, som hyr ett rum hos sin förra flickvän. För att få kontakt med sina församlingsbor börjar han att "knacka dörr". Då träffar han den utåtriktade och impulsiva Carola som sitter i rullstol, lever på socialbidrag och bor hos sin mamma och hennes karl i en miljö där det dricks och röks en hel del. Hennes värld skiljer sig radikalt från hans men ändå uppstår kärlek dem emellan. Tobias föräldrar och vänner tror inte att förhållandet har någon framtid, och han får svårt att stå för sin kärlek.

Det är så sant! Bara för att hon råkar ha en cp skada och sitter i rulle, tar alla föregivet att hon är misslyckad och inte kan något i vardagen. 

Vissa delar kan jag så väl känna igen mig i.. Kommentaren men det går ju inte, eller det klarar du inte. 
Jag måste bara hitta ett sätt att lösa problemet på mitt vis






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara info

Mejladress:

Hemsideadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0